Een sterke reputatie opbouwen in de media

What’s the story?

 

Het is voor jonge bedrijven essentieel om vanaf het begin duidelijk te maken waar de onderneming voor staat, en waar zij naar toe wil. Dat klinkt logisch, maar is niet eenvoudig. Want de focus van een ondernemer ligt in de eerste fase vooral op de ontwikkeling van het nieuwe product of de nieuwe dienst. Maar om te groeien moet je de blik naar buiten richten. Je moet klanten, investeerders en werknemers aan boord krijgen. Zij moeten weten waarom jouw onderneming belangrijk is.

De start van je onderneming is uiteraard hét moment om het verhaal op een goede manier naar buiten te brengen, maar niet het enige. Ook het ophalen van groeikapitaal, het binnenhalen van een grote klant of de lancering van een nieuw product zijn natuurlijke communicatiemomenten. Mijlpalen die bij uitstek de mogelijkheid bieden om de reputatie van je onderneming te vestigen of verder te versterken via berichtgeving in de toonaangevende media.

Aanpak

Moerkerk Mediarelaties helpt veelbelovende financials en tech-bedrijven met het vertellen van hun onderscheidende verhaal aan verschillende doelgroepen. Bedrijven die nog geen communicatiefunctie in huis hebben, maar ook nog niet toe zijn aan een kostbaar traject met een communicatiebureau. Ik help met het formuleren van het verhaal, het opbouwen en onderhouden van een sterk netwerk in de media, en met het positioneren van de onderneming als een autoriteit op haar gebied en een leidende partij in de markt.

 

Storyline

Het vertellen van het verhaal begint met het formuleren van de corporate story. Als onderdeel van het team en kritisch klankbord tegelijk, formuleer ik samen met de onderneming het verhaal. Ik breng complexe zaken terug tot de essentie, help te bepalen met welke boodschappen je verhaal het best verteld kan worden en tot welke vragen dit kan leiden.


Mediastrategie

Op basis van de corporate story en de kernboodschappen bepaal ik samen met de onderneming de beste communicatiestrategie. Ik stel een mediaplan op, met een tijdslijn, een overzicht van de relevante journalisten en een Q&A ter voorbereiding op interviews. In een speciale masterclass leer ik jou en je team de ins & outs van mediarelaties, een onmisbare schakel in het bereiken van de juiste doelgroepen.


Publiciteit

Ligt er een sterke corporate story / storyline en een gedegen communicatieplan? Dan is het tijd om de publiciteit te zoeken. Ik help bij het schrijven van persberichten en introduceer jouw onderneming bij de juiste journalisten. Ik arrangeer interviews en help bij de voorbereiding.